Okej, så ni har ett Twitter-konto men svarar inte. Dessutom är det ett uttalat svenskt konto, men ni skriver på engelska? För det tredje så ger ni mig absolut ingen hjälp. HBO Nordic har uppenbarligen inte alls fattat värdet av att ta hand om sina kunder i sociala medier. Synd, eftersom det är där fansen till alla deras serier finns.
På grund av en tidigare anställning har jag tvingats ha Telenor som mobiloperatör. En upplevelse som hittills präglats av irritation och ilska över osmidig administration, omständliga processer och fullständig ovilja att gå kunden till mötes. Nyss satt jag i ett halvtimmeslångt telefonsamtal om avtal, överlåtelser och synnerligen luddig juridik som mest fick mig att vilja gå hem och lägga mig. Men den föregicks av en Twitter-dialog som likt HBO:s dito präglades av synen på sociala medier som ett ställe där man promotar sig själv och skickar allt annat till kundtjänstens telefon.
Ja, jisses. Många företag tror liksom att det räcker med att bara finnas på sociala medier. Det gäller ju också att ANVÄNDA dessa på bästa sätt. Förstår din frustration ;-)
SvaraRadera